artonde mars

söndags ångest, känner ni också av den?
uuuäääk va jävla drygt det är. roligt att det är söndag i varenda veckoslut.
jaja, jag åkte till jocke igår iallafall! var hos honom och latschade och hade det lagomt roligt.
åt svingo mat, och sov i jockes super-duper-trånga säng.
men det gör inget, kärlek är närhet!
wiihoo åkte hem runt två, fixade mitt HK prov och kollade på ett avsnitt av äkta människor.
efter det tänkte jag va lite effektiv och laga pyttipanna, men pappa tog över.
och wopp. nu sitter jag här. HÄHÄ
nu ska jag försöka ragga upp någon utav mina fina vänner på en fika.
hörs sen!

Kommentarer
Postat av: Therese Engström

Hej Sagis!



Vad kul att du kommenterat! :)



Ja, det stämmer att immunförsvaret sjunker precis efter att man har tränat. Under tiden man tränar så bryter man faktiskt ned musklerna och det är efter passet som musklerna byggs upp igen, med vanlig mat och vila :)



Mitt tips är att du äter en rejäl måltid innan du tränar (typ lunch/middag), sen tar du "mellis" helst inom 30 min efter träningspasset, så att kroppen inte hinner bli så mottaglig för bacillusker. Typ macka med nåt pålägg, ägg i alla former (äggröra, omelett, skivat ägg på macka t ex), fruktsallad, fil/yoghurt med müsli, nötter, proteinshakes, smoothies, makrill och tonfisk (lite som kattmat men det är bra för kroppen när man tränar, haha ;) - Ja, ät det du gillar helt enkelt! :)



Det viktiga är att du får i dig någonting både innan och efter passet i alla fall :) Hoppas du fick svar på din fråga. Lycka till!



PS: Om du fortfarande lätt får förkylningar är C-vitaminbrus ett hett tips, men jag vet inte hur mycket det fungerar Egentligen..

2012-03-18 @ 18:00:35
URL: http://www.mjolksyra.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0