Mitt 2012!

januari: jag började sista terminen i nian, jag fyllde 16 och det firade mycket kalas i söderhamn där mamma bodde då, och jag funderade mycket på vad jag ville göra efter nian.
februari: köpte mitt första gymkort på nordic gym och började mitt sunda liv, som jag även kämpar med fortfarande!
mars:började med mina joggingturer, och fick även världens fetaste ögoninflamation. träffade även en av doris valpar, lilly!
april: jag och jocke firade två år tillsammans! fick även våra apballa skoltröjor, och det var en hel del i skolan.
sanna och berra gick även ut med att de skulle ha barn tillsammans!
maj: festade in maj i mallans friggebo med tjejerna, mitt objektiv till kameran gick sönder, våran katt fick jättefina bebisar och gymet stängde för renovering. men jag fortsatte kämpa igenom de sista proven i nian!
juni: mamma blev dålig och åkte in på psyk och jag började vara mer och mer i stallet och red lillan, jag slutade även nian och tog första doppet med jocke!
gick handledarkurs på körskolan och började även övninsköra med papps!
juli: var nog den bästa månaden. sannas mage växte och växte, familjen åkte finnlandsfärja och jag var på mini semester med jocke och hans familj till furuvik! var fortfarande mycket i stallet och lillan började bli så fin!
augusti: jocke och jag följde med hans mamma och småsyskon upp till deras stuga i sjösveden, myggit som fan, inge rinnande vatten och utedass! pappa och jag var ute och gick i skogen en hel del, och fick med oss mycke gött. annars va man meganervös inför gymnasiet, som blev ekonomi på hälsinge! 
september: full koncentration på nya rutiner, ny skola och mycket annat. mamma fick komma hem igen och bestämde sig för att flytta ifrån söderhamn, och mellanlandade hos mormor och morfar ett tag. sam åkte till tyskland en vända och jag började läsa mycket! sanna hade även BF, men inte ville det komma någon bebis inte! erika sminkade mig en kväll också, så fin har man nog aldrig varit. haha!
oktober: jag blev moster! den andra oktober kom hon, lilla ellen! alla var glada till den nya familjemedlemmen!
bönderna sprutade även kobajs på åkrarna utanför hustet, så bajs luktade man allt. annars rullade skolan på, och jag köpte även mitt årskort på nordicgym! sen dess har jag gymmat tre gånger i veckan!
 
november: gick allt bättre och bättre med skola och gym! mamma hade hittat en lägenhet och jag hade hur mycket energi i kroppen som hellst!
 
december: kände mig jävla vilsen där ett tag, förändringar, förbättringar och försämringar. ja. allt möjligt. men tillslut kom julen och jullovet som var himla mysigt. mamma fick en lägenhet och vi har hjälpt henne att få sitt eget nu!  jag och jenny har varit med varandra mycket hela hösten, och nu är vi tightare än någonsin. så otroligt glad över att hon är vid min sida!
 
 
 
2012 har varit ett jävla bra år endå. massa skoj och jag tycker att jag har slitit på bra! nu hoppas jag på ett jävla bra 2013, med måttliga nyårslöften och massor med kärlek och glädje!
gott nytt år mina vänner!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0