Stå upp rakt, låt dom aldrig någonsin trycka dig ner

Ligger i min säng, i min lägenhet. Mitt egna hem. Vet ni hur det känns?
Det känns så jävla bra. Jag är så jävla stolt över mig själv som klarade den här resan. Jag har äntligen kastat ryggsäcken av ångest Och oro. Nu kan jag äntligen bara få fokusera på mig, ta hand om mig och börja om. Jag behövde verkligen det här, jag behövde få flytta, komma ifrån mina traumatiska upplevelser, det stökiga hemma och allt vad fan det innebar. Jag älskar min pappa, mest av allt på hela jorden, han har alltid försökt ställa upp för mig och hjälpa mig med allt han kan, men pappa är också bara människa och ibland kan han faktiskt inte göra mig hel.
Jag fick hjälp på skolan att ansöka om eget boende via soc och en utredning har pågått genom hela hösten. Jag har varit så jävla trött, jag mådde så himla dåligt och jag visste faktiskt inte hur jag skulle orka kliva upp om dagarna. På något underligt sätt så har jag en fruktansvärd drivkraft inom mig som jag är otroligt glad över att just jag fick. Jag klarade höstterminen och min utredning blev klar. Jag fick beviljat av au och därmed flytta. Som jag kämpat, så mycket skit jag tagit och sånna svek man fått ta. Men jag klarade det!
Jag vill iallafall bara tacka alla mina fina vänner som faktiskt ställt upp sjukt mycket, stöttat och funnits när jag behövt dem som mest. Jag kommer aldrig kunna visa hur tacksam jag verkligen är. Ni är underbara, allihopa.
Jag är såklart otroligt tacksam över världens bästa pappa som accepterar att låta mig gå och som hjälpt mig att börja om mitt nya liv och jag är evigt tacksam till Åsa som hjälpt mig att orka överleva.
Och endlösa kyssar till min Simon, som faktiskt är det finaste människa som finns, som faktiskt fått mig att kunna älska igen, som fått mig att tro  och som fått mig till den lyckligaste på jorden. Jag älskar dig. 
 
Nu står jag här, på jorden, med mitt egna hem och mitt nya liv, redo att börja om. Jag har aldrig  varit så posetiv mot framtiden som jag är nu. 
Äntligen, ÄNTLIGEN vänder livet. Äntligen får jag börja om, göra rätt och få bli lycklig. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Simon

Så sjukt va ja älskar dig Saga, mer än allt annat! Du gör mig verkligen till den lyckligaste någonsin. Är så sjukt glad att ja har dig vid min sida, alla dagar blir så mycket bättre med dig, verkligen alla dagar! Och när jag inte är med dig så längtar jag bara till att få träffa dig igen, och allt de jobbiga bara försvinner på vägen, som om de aldrig ens finns något jobbigt längre, bara jag får vara med dig. Jag älskar dig! ♡

Och jag skriver inte bara för att.. Ja, du förstår vad ja menar! Vill verkligen visa att jag bryr mig, för du är det viktigaste för mig ♡

2014-03-19 @ 23:04:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0